توجه : این پروژه فقط به صورت فایل AutoCAD (اتوکد) ارائه میگردد
بررسی طراحی مترو فایل اتوکدی دارای 1 فایل می باشد و دارای تنظیمات کامل در AutoCAD می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل AutoCAD (اتو کد) بررسی طراحی مترو فایل اتوکدی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
فایل اتوکدی طراحی مترو
فایل اتوکدی طراحی مترو
بخشی از مطالب:
با دقت در روند جنگ ها وحوادث گذشته می توان دریافت که شهرهای بی دفاع نیز از گزند کشورهای زورگو و متجاوز درامان نبوده و آماجحملات دشمن گردیده . دراین راستا بلحاظ حفظ و صیانت از سرمایه های انسانی و کاهشآسیب پذیری شهر، بکارگیری تمهیدات وشیوه های پدافند غیرعامل نقش تعیین کننده ای در بررسی و مطالعه ایستگاه های مترو جهت استفاده به عنوان پناه گاه درشرایط بحران و ایجادشبکه امن گسترده قابل دسترسی درسطح شهر را ایفا می نماید و درصورت بکارگیری مناسب ، یکی از بهینه ترین روشهای دردفاع دربرابرتهاجمات دشمن محسوب می شود .
مترو نام یکی از سامانهها قطارها مسافربری داخل شهری است. این سامانه تنها در زیر زمین و تونلها بر روی ریل مخصوص خود حرکت میکند. مترو از مشکل ترافیک و نیز آلودگی هوا در کلانشهرها بسیار میکاهد.نخستین مترو جهان در سال 1863 میلادی در شهر لندن آغاز به کار کرد. شهرها استانبول، پاریس، بوداپست و گلاسگو پس از آن به سیستم مترو مجهز شدند. استفاده از فناوری مترو در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 میلادی به سرعت در شهرها بزرگ اروپا و آمریکا گسترش پیدا کرد. در حال حاضر 160 شهر جهان دارا سیستم مترو هستند و در 25 شهر دیگر مترو در دست احداث است. شهرها توکیو، مسکو و سئول دارای پر استفادهترین متروها جهان هستند.
متروی تهران به مجموعه قطارهای شهری تهران و همچنین «شرکت راهآهن شهری تهران و حومه» گفته میشود. تا مهر ماه سال 1396 (می 2017) این قطارها در هفت خط اصلی در حال تردد هستند که پنج خط آن (1-2-3-4-7) درونشهری و دو خط دیگر (5 و 8) نیز بینشهری (میان کرج و پرند با تهران) هستند. تا مهر ماه سال 1396 مسافت خطوط متروی بهرهبرداری شده برابر 221 کیلومتر و تعداد ایستگاههای بهرهبرداری شده 118 ایستگاه میباشد و تعداد واگنهای فعال در مترو تهران بیش از 1000 واگن میباشد که روزانه بهطور میانگین بیش از 3 میلیون مسافر را جابجا میکنند. حتی مترو تهران به رکورد جابجایی 4 میلیون مسافر درروز هم دست یافتهاست.
سابقه بحث درباره احداث قطار شهری در تهران به زمان ناصرالدین شاه قاجار بازمیگردد. تأسیس تراموای شهری از جمله نکات پیش بینی شده در امتیاز نامهای بود که بارون ژولیوس دو رویتر در عهد ناصرالدین شاه روی کاغذ آورد. اولین طرح شبیه به متروی امروزی که برای تهران طراحی و اجرا شد، طرح واگن اسبی بود که از دروازه شهری ری تا باغشاه (میدان حُر امروزی) کشیده شده و تا سال 1310 نیز دایر بود.