بررسی اتوکد طراحی مجتمع تجاری

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل AutoCAD (اتوکد) ارائه میگردد

 بررسی اتوکد طراحی مجتمع تجاری دارای 1 فایل می باشد و دارای تنظیمات کامل در AutoCAD می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل AutoCAD (اتو کد) بررسی اتوکد طراحی مجتمع تجاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

اتوکد طراحی مجتمع تجاری
 
اتوکد طراحی مجتمع تجاری
 
بخشی از مطالب:
 
مجتمع تجاری نوعی فضای تجاری است که نیازهای مختلف مردم را در قالب خرید و فروش ،گذراندن اوقات فراغت به بهترین نحو پوشش می دهد. لذا با درنظر گرفتن معیارهای صحیح طراحی سعی شده مراکز تجاری را با بازدهی اقتصادی مناسب ایجاد نمائیم .
مرکز خرید یا پاساژ خرید یا مجتمع خرید در دوران گوناگون گذرهای، با جای دادن حجره‌ها و مغازه‌ها در درون خود نقش نوعی بازارچه یا مرکز خرید را ایفا می‌کردند، می‌گفتند.
امروزه پاساژها در درون یک ساختمان یا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها قرار دارند؛ که شامل فروشگاه‌های گوناگون هستند و با راهروهای مرتبط با هم باعث آسانی دیدار مشتریان از فروشگاه‌ها می‌شوند.
فروشگاه یا مغازه مکانی برای فروش کالا می‌باشد. فروشگاه‌ها و مغازه‌های گوناگونی برای فروش گونه‌های مختلف کالا وجود دارد.
واژه مغازه یک وامواژه فرانسوی در زبان فارسی است‌‌. این واژه در اصل ریشه در واژه le magasin فرانسوی دارد. این واژه ابتدا به صورت maaza وارد زبان ترکی شده و سپس راه در زبان فارسی پیدا کرده است.
در ایران مناطقی که کسب‌وکار مغازه‌دارها در آنجا رونق زیادی دارد، ارزش مغازه به حدی بالاست که اصطلاحاً می‌گویند: «ارزش این مغازه‌ها را براساس «وجب» تعیین می‌کنند». مشتریان این واحدها اغلب به دنبال شغل هستند تا سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن
راهروهای یک پاساژ می‌تواند بن‌بست یا مرتبط با راهروهای دیگر باشد. پاساژهای امروزی معمولاً چندطبقه بوده و راهروها در طبقات گوناگون بر روی هم قرار گرفته‌اند.
در گذشته بازار، قلب زندگی تجاری بود اما امروزه مراکز خرید بزرگ جایگزین شده‌اند. فضای غیرطبقاتی، غیرتمایز یافته و حضور مشتریان و فروشندگان مرد از ویژگی‌های بازار می‌باشد و بیشتر مشتریانی که قصد خرید دارند به بازار مراجعه می‌کنند، ولی مراکز خرید بزرگ امروزی طراحی فضای طبقاتی با نورپردازی و معماری زنانه دیده می‌شود و تمرکز بر حضور مشتریان و فروشندگان زن است و غالباً در حاشیه شهرها ساخته می‌شوند و سعی بر برآورده شدن نیازهای تفریحی و سرگرمی مشتری است تا از طریق آن مراجعه مشتریان به مرکز خرید بیشتر شده و باعث بالا رفتن فروش شود. همچنین مراکز خرید بزرگ عموماً در حاشیه شهرها ساخته می‌شوند. معماری ، عمران ، شهرساز


لینک کمکی