اثربخشي يادگيري و تمرين هنرهاي رزمي بر کارکردهاي اجرايي دانش آموزان داراي اختلال يادگيري رياضيات: از حرکت تا شناخت دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثربخشي يادگيري و تمرين هنرهاي رزمي بر کارکردهاي اجرايي دانش آموزان داراي اختلال يادگيري رياضيات: از حرکت تا شناخت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي اثربخشي يادگيري و تمرين هنرهاي رزمي بر کارکردهاي اجرايي دانش آموزان داراي اختلال يادگيري رياضيات: از حرکت تا شناخت،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن اثربخشي يادگيري و تمرين هنرهاي رزمي بر کارکردهاي اجرايي دانش آموزان داراي اختلال يادگيري رياضيات: از حرکت تا شناخت :
سال انتشار : 1397
تعداد صفحات : 20
چکیده مقاله:
ارتباط حرکت و شناخت یکی از موضوعات مهم در توانبخشی شناختی است. این پژوهش با هدف مطالعه تاثیر آموزش و تمرین مهارت های حرکتی هنرهای رزمی بر توانایی کارکردهای اجرایی دانش آموزان ابتدایی دارای اختلال یادگیری ریاضیات انجام گردید. برای این منظور از بین دانش آموزان دارای اختلال یادگیری 30 نفر به روش هدفمند انتخاب و در دو گروه کنترل و آزمایش 15 نفری قرار گرفتند. گروه آزمایشی به مدت سه ماه و هفته ای سه جلسه به روش علمی تحت آموزش هنر رزمی کونگ فو توآ قرار گرفتند. داده های حاصل از پیش و پس آزمون اجرای آزمون دسته بندی کارت ویسکانسین WCST با روش تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که تاثیر متغیر مستقل در گروه آزمایش بر چهار متغیر وابسته انعطاف پذیری شناختی، درجامانی، زمان رسیدن به الگوی اول و کوشش های لازم برای رسیدن به الگوی اول معنادار بود. بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که یادگیری و تمرین مهارت های حرکتی می تواند به افزایش توانایی کارکردهای اجرایی منجر گردد.